2015. március 3. | By: Unknown

Chanda Hahn - Balszerencsés tündérmese 1. - Bűbájtalan

Nagyon nagyon szeretem a Grimm történeteket. Ha találok könyvet, ami erről szól, egyből lecsapok rá, mert nem tudok neki ellenállni. Modern Aranyhaj vagy Piroska és a farkas. Ide vele hadd olvassam.





Chanda Hahn - Balszerencsés tündérmese 1. - Bűbájtalan


Mina Grime az iskola lúzere, egészen addig a napig, amíg meg nem menti a suli legmenőbb pasijának az életét egy iskolai kiránduláson. Egy csapásra minden megváltozik, a lány hirtelen a figyelem középpontjába kerül, és minden lépését a szerencse kíséri. De mikor már a dolgok nem is mehetnének jobban, Mina édesanyja bejelenti, hogy elköltöznek. Mina kérdőre vonja édesanyját, aki kénytelen elmondani a családi titkot. Mina Grime valójában a Grimm testvérek leszármazottja, és egy átok terheli őt, mely generációról generációra öröklődött. Vannak rések, ahol az emberek és a tündérek világa összeér, ezen a mesevilág lényei átszöktek, és az emberek bosszantásával múlatják az időt. Mikor az emberek megelégelték, alkut kötöttek a varázslényekkel. Azok megígérték, hogy ha az emberek végigjátszák az összes mesét, és sikeresen befejezik a történeteket, visszamennek saját világukba. Ám a mesék gyűjteménye egyszer csak életre kelt, és saját maga kezdte irányítani a történeteket, megnehezítve ezzel az emberek dolgát. Olyannyira, hogy bár a Grimm testvéreknek több mint 170 mesét sikerült végigjátszani, nem tudták mindet befejezni. Így öröklődött az átok generációkon át. Most Minán a sor, hogy belépjen a mesevilágba és megtörje az évszázados átkot.



Amikor elolvastam a fülszöveget, nagyon érdekelni kezdett a könyv. A borító kicsit átlagos volt, de szinte azonnal neki kezdtem, amint beszereztem a könyvet. 

Mina elég szerencsétlen teremtés. Állandó elalvása miatt mindig elkésik, ha ideges, akkor leborítja magát kakaóval, ha valami tönkremegy az biztos, hogy az ő kezében teszi, legyen az akár csak egy szimpla ajtó kilincs.
Kezdésként elkésik a tanulmányi kirándulásról, így szegény ismét leégeti magát. A barátnője Nan twitter függő, így mindent kiposztol amit csak tud, legyen akár az Mina bénázása. Az elején annyira nem volt szimpi Nan, mert a barátnője kárára akart több követőt, de aztán bizonyít, hogy igenis igaz barátnő.
A tanulmányi kirándulás egy péküzembe vezet, ahol már furcsa, sőt mi több, varázslatos dolgok történnek. Megtudjuk, hogy Mina szerelmes Brody-ba az ügyeletes szívtipróba. Egy szerencsétlen baleset következtében Brody majdnem meghal, de Mina megmenti.
Innentől Mina a középpontba kerül, amit nagyon nehezen visel, mert alapesetben ő visszahúzódó teremtés. Interjúk, újságmegjelenések és posztok. Amiről nem szól az anyjának, mert az életük állandó költözésből áll. Amint Minával történik valami furcsaság, az anyja egyből elköltözik Minával és az öccsével Charlie-val együtt. Mina nem akar elköltözni, így hallgat az egészről, a sok furcsaságról, ami történt vele.
De, ahogy  a mondás is tartja, az igazság mindig kiderül, így az édesanyja mindent megtud és ismét menekülni akarna. Ám Mina a sarkára áll válaszokat követelve.
Megtudjuk, hogy az igazi család nevük Grimm és a családjukon átok ül, mely során a Történetek követik őket. Ha belépsz a játszmába és minden Történetet befejezel, akkor az átkot feloldod. Igen ám, de eddig az összes Grimm belehalt a próbálkozásba, ahogy Mina édesapja is.

"...nem minden mesének boldog a vége."  



Mina mégis eltökéli, hogy felveszi a harcot a Történetekkel és ehhez az első lépés a Grimoire megtalálása. 
Persze időközben Brody is egyre több figyelemmel kíséri Minát, amit kezdetben ő fenntartásokkal fogad, de egy kis meggyőzés után át is adja magát a kapcsolatnak. 
Egy támadás során Jared siet a segítségére, aki nekem első perctől fogva szimpibb volt, mint Brody nyálassága, de Mina pasiként észre sem veszi. Ami mondjuk nem baj, mert szerelmi háromszög nem lesz, de Jared titokzatossága egyenlőre számomra sokkal vonzóbb.
A Grimoire  megtalálása miatt a Történetek sokkal élethűbbek és közelibbek lesznek. Azaz a mesék elszabadulnak.

Brody sokszor amolyan szőke herceg fehér lovon karakter, és Mina egyre jobban belehabarodik. Jared kissé szemtelen viselkedésével sokszor magára haragítja Minát, de mindig segít, ha szüksége van rá.
A könyv történései kapcsán a tetőpont az iskolai bál, ami után érdekes csavarral zár az írónő, de nem lőném le ezt a csavart. Nem számítottam rá, így emiatt érdekesebb lett az egész.





A könyv ötlete fantasztikus, mert nem hétköznapi, de a megvalósítással kapcsolatban sajnos sok fennakadást tapasztaltam. 
Nagyon rövid volt a könyv, szinte pár óra alatt kiolvastam és annyira hiányérzetem volt utána. Nem mondom, hogy totálisan rossz volt, mert nem volt az, de a fülszöveghez képest mégsem az igazi. Kevés volt. Azt hiszem ez a helyes kifejezés.
Az írás gördülékeny és Mina óriási karakterfejlődésen megy át a végére, ami sokat dobott a könyv értékén. 
Azért a humor is megjelenik a könyvben, nem olyan szarkasztikusan amihez szokva vagyok, de kedvelhető a szintje.

"– Én Aranyhaj leszek, és jól jönne egy Daliás herceg – Savanna igazából dicsekedett, és Mina felvonta a szemöldökét a szemtelenségén. 
– Aranyhaj nem jó választás neked – jegyezte meg Jered csendesen. – Túl naiv és ártatlan. Én valami érettebbet, ravaszabbat választanék. 
– Komolyan? – Savanna gyakorlatilag dorombolva hajolt Jered karjára. – Akkor ki legyek? 
Jered viszolyogva hajolt el tőle. 
– Én a féltékeny mostohát választanám."

Szerintem hatalmas lehetőség van a történetben és reménykedek, hogy a következő részben fejlődik az írónő, mert ez még csak a Történet felszínes kapargatása volt. 
Kiváncsi vagyok Jared micsoda, mert hogy nem ember az biztos. Brody-ra nem igazán vagyok kíváncsi, így remélem belőle kevesebbet kapunk. Szeretném tudni, hogy Charlie miért nem beszél, mert szerintem tudna, de valami nagyon ott van a háttérben.

És válaszokat is szeretnék, a Grimmekről, a Történetekről, hogy mi történt Mina apjával. Egyszóval akarom a folytatást, mert most a végén, hiába volt lezárva a történet, mégis úgy éreztem, hogy míg én még a kérdéseim soroltam, az írónő már rám is csapta az ajtót.



De nem szegtem  kedvem, mert első résznek összegezve nem volt rossz és bízom abban, hogy a hamarosan megkapom a válaszokat, mert ha nem, szerzek egy farkast, hogy meglátogassuk az írónőt. :)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése