2014. november 26. | By: Ladybird

Hét Halálos Könyves Bűnöm




Bár nem vagyok katolikus, de most meggyónom nektek a bűneimet. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa... Na jó, csak vicceltem. Internetes bolyongásaim közepette akadtam rá erre a TAG-re és nagyon megtetszett. De ezúttal nem vagyok egyedül a bűnvallással - hoztam még néhány bloggert magammal, akik szintén bűnt bántak. Ha kíváncsiak vagytok az ő Halálos Könyves Bűneikre is, akkor kattintsatok a bejegyzés alatt a linkjeikre. 

A Tag képe INNEN származik



1. Fösvénység – Melyik volt a legolcsóbb, és melyik a legdrágább könyved, amit valaha is vettél?

Természetesen a legolcsóbb az nyereménykönyv vagy ajándékkönyv volt, de azt hiszem az egy más kategória. Így aztán ha olyan könyvet kellene mondanom, amiért adtam bármit is, akkor az egy zsákbamacska vásárlása során került hozzám. Öt könyv volt a zsákbamacskában és 500.-Ft volt az ára. Régi könyvek voltak és hogy őszinte legyek az emlékeimben már csak egy maradt meg, Lydia Buksbazen - Yente című könyve. Érdekes volt.

A legdrágább könyvem egy sorozat volt. Frank Herbert A Dűne sorozata. Általában nem adok ki sok pénzt könyvre, így az, hogy a teljes sorozatot megvettem, nagy dolognak számít tőlem. 


2. Harag – Melyik az az író, akit gyűlölve szeretsz/egyszerre szeretsz és utálsz?

Ó, több ilyen is van. Lauren Oliver és Ally Condie vezeti a listát. De Alyson Noelt is meg kell említenem. Mindannyiukra azért haragszom, mert a sorozatuk nagyon jól indult, aztán totál elrontották szerintem. Ettől függetlenül viszont nagyon jól írnak. Az egyik barátnőmmel azzal szoktunk viccelődni, hogy egyszer elindulunk és körbejárjuk azokat az írókat, akik ilyen galádságot követtek el az olvasóikkal szemben, hogy szemtől szembe tudjuk számonkérni őket. 





3. Falánkság – Melyik volt az a könyv, aminek a sorait szégyenkezés nélkül valósággal faltad újra meg újra?

Pár napja írtam két ilyen könyvről is a 30 Napos Könyves Kihívás kapcsán. E kettőn kívül a Harry Potter könyveket tudnám még megemlíteni. Megunhatatlanok.



4. Lustaság – Volt olyan könyv, amit csak azért nem olvastál, mert lusta voltál hozzá?

Ebből is több van. Legtöbbször ezek azok a könyvek, amiket a férjem ajánl nekem (ne haragudj, Szívem). Tudom, hogy élvezném őket, tetszenének, de valahogy csak nem tudom magam rávenni. Csak kettőt említenék meg ezek közül: Christopher Paolini Örökség sorozata és Joan Slonczewski Elízium sorozata. Tényleg nem tudom miért nem olvastam még őket, pedig tetszenek, csak hát nyert a lustaság.


5. Kevélység – Melyik volt az a könyv, amiről úgy beszéltél, hogy attól intellektuális olvasónak tűntél?

Van egy könyv, amit soha nem tudtam jól átadni, pedig nagy kedvencem. Két szálon fut a történet más idősíkokon. Ahdaf Soueif - Szerelmem, Egyiptom című könyve ez. Általában senki nem érti, amikor elmesélem, miről szól és mit is adott nekem ez a könyv. Hogy ettől intellektuálisnak tűnök-e? Erre nem mernék fogadni. 
De az biztos, hogy amikor a szakmai könyveimről beszélek, akkor annak tűnök. De akkor ki nem?


6. Bujaság – Milyen tulajdonságokat találsz vonzónak egy férfi vagy egy női szereplőben?

Hmm-hmm. Fogós kérdés, mert nem hiszem, hogy tulajdonságokra lehetne bontani, mitől lesz vonzó egy-egy szereplő. Ha lenne ilyen leírás, ami alapján ilyen hősök születnek, azt is tuti el lehetne rontani. Azért megpróbálom összeszedni, mitől is lesz számomra vonzó egy karakter.

A férfival kezdeném, mert azt talán könnyebb. Legyen határozott, intelligens, de gyakorlatias is. Hagyjon teret a nőnek, akit szeret, ne lépjen ki a szerepéből csak azért, mert szerelmes lett. Néhány példa az ilyen szereplőkre: Cat&Bones-ból Bones, az Angyali Vadász-ból Raphael.

A női szereplők legyenek tökösek. Ne ijedjenek meg az árnyékuktól is, de azért ne akarjanak mindent egyedül megoldalni. Bár ha jobban belegondolok, azokat is szeretem, akik abszolút nőiesek, védtelenek, de akkor legyenek tényleg azok. De a legfontosabb itt is ne lépjenek ki a szerepükből.




7. Irigység – Melyik az a könyv, amire a legjobban vágysz?

Hű, ez a listám végtelen hosszú lehetne. Mindig újabb és újabb könyvekre vágyom. De ha nagyon megerőltetem magam, akkor talán... C. C. Hunter Born at Midnight - Született éjfélkor-t szeretném magyarul. 




A többiek válaszát ezeken a linkeken tudjátok elérni:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése