2015. október 3. | By: Ladybird

Blogger Identity Tag



A Kis Könyves Bloggerekkel ezúttal egy saját készítésű Tag-et hoztunk nektek, ami az eddigi legszemélyesebb kérdéssorunk. Sok titkot megtudhattok rólunk és a blogolással kapcsolatos szokásainkról. Szóval titkokra fel! 


1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?

Október 6-án lesz egy éve, hogy megírtam az első bejegyzést a blogra, tehát épp a napokban ünnepeljük majd az 1. blogszülinapot. 
Imádok olvasni és beszélni az olvasás közben átélt élményeimről. A környezetemben nem sokan vannak, akik ezt öt percen túl is élveznék, már pedig ha egyszer elkezdek mesélni egy történetről, főleg ha az még tetszett is nekem, akkor az garantáltan nem 5 percig tart. Innen jött az ötlet, hogy indítsak egy könyves blogot, ahol nyugodtan mesélhetek, és aki akarja, elolvassa. 


2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, azok milyen témájúak?

Nem, nincsen. Írni ugyan írtam már másik blogra is még a Könyv Extrák előtt, de ott is ugyanebben a témában. A blog nem az enyém volt, több szerző szerkesztette.


3. Miért pont könyves blogot írsz?

Sok mindent mondhatnék, miért is egy könyves blog mellett döntöttem. De egyszerűen csak az az oka, hogy sok könyvet olvasok, és ahogyan azt már mondtam, szeretek róluk beszélni. 


4. Honnan jött a blogod nevének ötlete?

Körülbelül kismillió név fordult meg a fejemben a blog nevével kapcsolatban, ezeknek egy részük már foglalt volt, tehát nem fogadta el a blogger.com, a többi pedig irtó béna volt. A Könyv Extrák sem egy briliáns név, de szeretem, mivel kifejezi mindazt, ami a célom volt a bloggal. Nem csupán bemutatni és ajánlani egy-egy könyvet másoknak, de esetleg némi extra tartalmat is hozzátenni. Ez lehet akár egy sajátos nézőpont, tartalom, interjú vagy bármi, ami érdekesség lehet. Mostanában ezt a részét kissé elhanyagoltam a blognak, de hamarosan szeretnék új életet lehelni bele.


5. Álnéven vagy saját neveden blogolsz? Ha álnéven, miért éppen ezt a nevet választottad?

Álnéven. A Ladybirdről egyértelműen kiderül, hogy álnév, ám a másik, hivatalosabbnak tűnő nevem, Molnár Katica is az. A valódi nevemet a hivatásom miatt nem szeretném használni, a feletteseim nem vesznek jó néven ilyesféle tevékenységet, szóval kénytelen vagyok másik név mögé bújni. Ez sok esetben hátrány, mert bár sok ismerősöm van az eredeti facebook fiókomban, nem oszthatom meg velük a blogomat, csak páran tudnak közülük róla. 
Először a Ladybird név jött, tetszett és tudtam, hogy szívesen írnék ezen a néven, de amikor a gmail fiókomnak és a facebookos fiókomnak próbáltam nevet adni, nem igazán akarta elfogadni egyik sem ezt a nevet. Hát, magyarosítottam, ebből lett a Katica. A vezetéknév pedig csak úgy beugrott, mivel kellőképpen átlagos ahhoz, hogy jó álca legyen.


6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?

Van kialakult sémám a bejegyzésekre. Általában még a fülszöveg előtt 2-3 mondatban összegzem a benyomásaimat a könyvről, mivel szeretném, ha mindenki tisztában lenne vele, tetszett-e egy könyv, vagy sem, és így a saját felelősségére döntene úgy, elolvassa-e vagy sem. Emellett szerintem ez figyelemfelkeltésnek is kitűnő. Ha a könyv címe nem is fog meg, lehet, hogy ez a pár mondat igen, és mégis adsz egy esélyt a könyvnek.
A fülszöveg után leírom a saját szavaimmal is kicsit bővebben, miről is szól a könyv. Ezt azért tartom fontosnak, mert egyrészt a fülszövegből nem mindig derül ki, miről is szól a könyv valójában, másrészt pedig annak, aki nem olvasta még a könyvet, jobb ha megalapozom, miről is fogok véleményt nyilvánítani. Nem szeretem, amikor valaki úgy értékel egy könyvet, hogy az olvasása során sötétben tapogatózom azt illetően, mire is utalgathat. 
Aztán ahogyan sokan mások, én is leírom, mi tetszett, mi nem, ha érdekes a téma, amit taglal, akkor arról kicsit bővebben kifejtem a véleményem, megemlítem a szereplőket is pár mondat erejéig. Végül írok egy pár soros összegzést, és megindoklom, miért annyi szívre értékelem, amennyire. 


7. Mi alapján keresel képet a bejegyzéseidhez?

Nálam a képek keresése sarkalatos pont, ugyanis nagyon nehéz olyan képet találni, ami legalább nagyjából hasonlít ahhoz, ami olvasás közben a fejemben megjelent. Rengeteg képem van fenn a Pinteresten erre a célra, de soha nem elég. Így újra meg újra órákon át keresem a megfelelő képeket a bejegyzésekhez, ez van, hogy jól sikerül és van, hogy nagyon mellé nyúlok. 
Sok esetben ez egy-egy kép a karakterekről, vagy egy olyan, ami kifejezi a könyv hangulatát, esetleg ha egy helyszínnek fontos szerepe van a történetben, akkor arról teszek fel pár képet. 


8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?

Szeretem őket, de csak módjával. Eddig nálunk két nyereményjáték volt. Egy még a blog indulása környékén, és bevallom azzal a céllal, hogy olvasókat szerezzek, mivel akkoriban csak alig páran tudtak a blogról. Aztán a nyáron már egy nagyobb szabású játékot szerveztem, 3 akkor új könyvet lehetett megnyerni, ez már inkább a hálámat hivatott kifejezni, hogy olyan sokan feliratkoztak, és igen, a játék miatt jöttek is jó néhányan. Most, az egy éves szülinap közeledtével egy újabb játékot szervezek, ám ez már egészen másnak ígérkezik, mint az előző kettő.
Azért írtam ezt le, mert mielőtt véleményt mondanék úgy általánosságban a nyereményjátékokról, előbb szerettem volna elmondani, hogy igen, én is szereztem a segítségükkel olvasókat. Ám azt nem szeretem, ha valaki csak a számok bűvöletében blogol, és folyamatosan csak azért szervez játékokat, hogy még többen és többen likeolják. Mivel önmagát is és az olvasóit is becsapja szerintem. Nem szeretném, ha csak azért kattintana valaki a blogomra, mert itt mindig nyerhet, azt szeretném, ha a tartalom is érdekelné.


9. Szoktál recenziós könyveket olvasni?


Igen, mostanában kaptam pár recenziós könyvet. Néhány kiadó és író megkeresett vagy kölcsönösen megtaláltuk egymást, aminek nagyon örülök, hiszen mint mindenki más is, úgy én is örülök annak, ha azt látom, ismerik a kiadók és az írók is az oldalamat vagy érdemesnek tartanak rá, hogy népszerűsítsem a könyveiket. Ugyanakkor nem ezért blogolok, így nem halmozom a reciket, nem kérek mindenkitől, sőt, kérni eddig egyetlen kiadótól kértem. A többi esetben más téma kapcsán vagy kimondottan felhívásra jelentkezve jutottam a recenziós példányokhoz. Illetve néhány író megkeresett a könyvével.
Ha kapok egy könyvet recenzióra, akkor csak annak szentelem a figyelmem, ezt ha sok könyvet kérnék és kapnék, nem tudnám megtenni. Elúszni pedig nem akarok. Szeretnék megfelelni annak a bizalomnak, ami egy-egy kiadó vagy szerző és köztem kialakulóban van. 


10. Hogyan reagálnak az emberek, ha elmondod nekik, hogy könyves blogger vagy?

Ahogyan azt már írtam, nem nagyon tudják rólam a környezetemben. Volt már, hogy beavattam valakit a titokba, és kaptam pár hűhát, meg tök jót, de ettől is zavarba jöttem, mert hát valljuk be, bőven lenne mit csiszolni a Könyv Extrákon mind a tartalmat, mind a külcsínt illetően. Szóval maradjunk annyiban, hogy nem hirdetem magamról fennhangon, de ennek ellenére nagyon büszke vagyok rá és nagyon szeretem.







Ha tetszett, olvassátok el a Kis Könyves Bloggerek válaszait is! 
Akinek pedig tetszett és szeretné elvinni, azt kérem, hogy jelölje meg 
a Kis Könyves Bloggereket forrásként!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése