2015. szeptember 20. | By: Ladybird

Leitner Olga – Bakker, azok a csodddálatos férfiak!

Talán csak azért, mert most kattantam rá a Szex és New York sorozatra, de teljesen az volt az érzésem, hogy a magyar Carrie Bradshaw gondolatait olvasom. Szókimondó, humoros, szarkasztikus és imádnivaló. Végig olyan volt, mintha a barátnőimmel ülnénk egy üveg bor felett és a pasikról cseverésznénk.



Leitner Olga – Bakker, azok a csodddálatos férfiak!


A nagysikerű Bakker, anya lettem! című könyv folytatásában Leitner Olga, a férfiakra jellemző magatartásmintákat kifigurázva arra keresi a választ, hogy „miért egyszerűbb például megjátszani az orgazmust, minthogy elmondjuk a párunknak, hogy most nincs kedvünk hozzá? Miért érezzük sokszor úgy, hogy a férfi csak szexet akar tőlünk, s miért nem értik, hogy mi viszont szeretkezni akarunk? Van-e különbség a szex és a szeretkezés között? Vajon mit szólnának a férfiak, ha tudnák, hogy a szexuális együttlét alatt olykor a másnapi teendőinken, konkrétan az ebéd menüjén jár az eszünk? És miért hisszük azt, hogy ha egy napig nem halljuk az imádott férfitől a „szeretlek” szót, akkor már nem is szeret minket? A fő kérdés pedig: mindezekből a keszekusza, sokszor saját magunk számára is bonyolult és néha nevetséges gondolatmenetekből miért nem ért és érez semmit a férfi?!”


Soha nem próbálkoztam még hasonló műfajú könyvekkel, de ha mind ilyen, akkor ezentúl falni fogom őket. Félve vettem a kezembe, mert nem tudtam, mire számíthatok, főként, amikor az Előszóban megpillantottam az önsegítő szót. Jujj... Ha valamit nem szeretek, akkor azok az önsegítő könyvek, mert annyi bennük a pozitív megerősítés, ami az én gyomromat már megüli. De azért úgy gondoltam, tovább olvasom, nem riaszthat el ez a szó, és hogy mennyire megérte, arról mindjárt írok bővebben is. De egyelőre legyen elég csak annyi, nem, ez egyáltalán nem egy önsegítő könyv. 




Leitner Olga górcső alá veszi a férfiakat és teszi mindezt olyan humorral és könnyedséggel, ami szinte azonnal magával ragad. Miközben olvastam, többször is azon kaptam magam, hogy visítva nevetek egyes pasi típusokon, vagy szituációkon, amiket felvázolt az írónő. Nem voltak benne új áttörő gondolatok, hiszen, ahogyan azt a könyv elején ő is megjegyzi, ezt minden nő tudja már a férfiakról, de így, egy csokorba szedve nagyon szórakoztató volt.

Itt aztán van minden... Férfi, női szemszögből a kapcsolatok velejáróinak körbejárása, így megtudjuk, mi a hiszti a férfiak szerint, vagy mire gondolnak, amikor életük párja benyögi: Beszélnünk kell! Sőt, azt is megtudjuk, hogy tévénézés, sörözés vagy bármi más tevékenység közben, miért képtelenek a férfiak arra figyelni, amit mi mondunk. 
Aztán megfigyelhetjük a társkeresők rémeit. Azokat a pasikat, akik főnyereménynek hiszik magukat, ezért aztán mindenféle próbák elé állítják a nőket, és nem átallnak akár még egy kérdőívet sem összeállítani, ami alapján a nőket pontozzák. Ezek igazán új dolgok voltak számomra, mivel ebből a vad társkeresésből már jó ideje kiszálltam. Ám manapság nem lehet tudni, az ember lányának, mikor kell újra beszállnia a mókuskerékbe, ezért igazán élveztem ezt a kis kirándulást ebbe a világba. 
Ha valaki azt gondolná, hogy ezek a gondolatok csak úgy hasra ütésre születtek meg az írónőtől, akkor azt kell mondjam, hogy téved. Ugyanis számos dolognak maga járt utána, regisztrált társkeresőkbe, kérdőíveket készített és töltetett ki férfiakkal és nőkkel egyaránt, hogy pontos információkat szerezhessen azokról a csodddálatos férfiakról, életünk megfűszerezőiről.
Egyébként nagyon érdekes, hogy bár sok vicces, kínos vagy durva magatartásformát mutat be a férfiak részéről, mégsem ítélkezik, sőt a legutolsó szó mindig a megértésé.


A könyv legnagyobb erénye a humorérzék. Fantasztikusan jó Leitner Olga stílusa. A sok vihogás, amit a könyv olvasása közben hallattam, felkeltette a férjem érdeklődését is, ezért aztán én is kísérletbe kezdtem, felolvastam neki pár részt, és vártam a reakcióját. Ugyan nem nevetett rajta olyan harsányan, mint én, de még neki is tetszett, még akkor is, ha sok esetben magára ismert. És hiszitek vagy sem, az elolvasása után én is jobban értékeltem a férjemet, mint eddig.

Hogy mire számíthatsz, ha a kezedbe veszed ezt a könyvet? Röviden: tökéletes kikapcsolódásra. 
Jár neki a 6 szív, mert most épp egy ilyen könyvre volt szükségem. Épp ezért ajánlanám mindenkinek, aki akadt már ki pasin, vagy gondolkodott már el azon, vajon mi járhat a férfiak fejében... Igazi szórakoztató időtöltésben lesz része! 

Leitner Olga rajongói facebook oldalát ITT találjátok!
A hivatalos oldalát pedig ITT!


Köszönet a könyvért az Athehaeum Kiadónak!







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése