2014. december 2. | By: Ladybird

9. nap - Egy könyv, amiről azt gondoltam, hogy nem fog tetszeni, de végül odavoltam érte




Nem szeretem a felkapott könyveket, szerintem ez kiderült már rólam. Kétkedve veszem a kezembe őket, és nehezen veszem rá magam, hogy elolvassam. Talán azért mert sok nagyon sztárolt könyvvel befürödtem, de lehet, hogy csak a makacsságom az oka. Utálom, ha megmondják, minek kell tetszenie nekem és minek nem. Szeretem magam eldönteni, megítélni. Ugyanakkor mindig alig várom, hogy egy-egy történet elcsábítson, a bűvkörébe vonjon. Viszont ha a fülszövege nem kecsegtet ezzel, akkor nem foglalkozom a könyvvel. 
Persze kivételek mindig vannak. Mint ez a mai is. 
Rengeteget hallottam róla, de azt gondoltam, ez a téma nem nekem való, ez is csak egy a sorban a sok egyforma tiniregény között. Hogy mekkorát tévedtem! Egyetlen általam olvasott könyvhöz sem hasonlított. Igen, klisékre épült, de teljesen másként.


A Fallen Crest High sorozat




Tijan neve egyre ismertebbé válik itthon is annak ellenére, hogy magyarul még nem jelent meg könyve. Zseniálisan ír klisékkel teli történeteket másként. Akkoriban találkoztam vele először, amikor az angolul olvasással kísérletezgettem. Írtam már róla, mennyire féltem először angolul olvasni. Rettegtem, hogy folyton szótáraznom kell majd, hogy nem lesz ugyanolyan az élmény, mert fejben át kell majd magamnak fordítani, amit olvasok stb. Persze nem így lett, mert az emberi agy nem így működik. Ez a sorozat is ékes bizonyítéka ennek. Bár sok szlenget használ jól érthető.

És hogy miről szól? 

Mason és Logan Kade testvérek, akik a saját fejük után mennek. Gazdagok, ezért mindenki azt várja, hogy majd Sam iskolájába járjanak a Fallen Crest Academy magániskolába. Ők mégis az állami iskolát választják, és mindennek tetejébe Samnek velük is kell élnie. A baj csak az, hogy őt már semmi sem érdekli: sem ők, sem a barátai, sem az, hogy a pasija megcsalta, vagy hogy a szülei válnak. Ám a változás talán jót tesz neki.

Na ugye megmondtam... béna egy fülszöveg, ennek ellenére egy valódi unicum a történet. 
Sammel annyi rossz dolog történt, hogy már semmi nem hatja meg, nincsenek érzései, és magasról tesz rá, ki mit gondol róla. Egyetlen dolog érdekli, a futás, addig fut, amíg az összes erő el nem száll belőle. És futásra aztán bőven van oka, miután az anyja a pasijához költözik, akinek történetesen van két fia, Mason és Logan. A srácok öntörvényűek, veszélyesek és kegyetlenek. Ám történik valami, ami miatt a két srác hajlandó maguk közé engeni a lányt, és ezzel egy egészen érdekes kis bandába csöppen Sam. 

Többet nem árulhatok el a történetről. Csupa dráma és fordulat az egész, de nem szappanoperás. Inkább olyan, amitől egyszerűen képtelen vagy letenni a könyvet, és a körmödet rágod közben. Elég szókimondó és annak ellenére, hogy tinikről szól, a szex is elég durván megjelenik benne. 

És hogy miben különbözik a többi tinitörténettől?

  • a témájában
  • a problémákban amiket felvet és ahogyan közel hozza hozzánk
  • a karakterekben, amiket nem próbál meg nyálasnak feltüntetni, inkább csak hagyja, hogy hassanak nyers valójukban
  • nincsenek sarkított karakterek (csak jók és rosszak), hanem emberek vannak, hibákkal, problémákkal, rossz döntésekkel és persze jókkal
  • a jellemek erősek, határozottak, megküzdenek a maguk problémáikkal, nem várják, hogy más tegye meg helyettük
  • a szerelmi háromszögek nem gügyék
  • a valódi kapcsolatokban, amikben a hősei élnek





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése