2014. október 6. | By: Ladybird

Ann Aguirre - Horda magyar megjelenésének margójára

Akik előrendelték Ann Aguirre Razorland trilógiájának 3. részét, már olvashatják. Nagyon vártam már ezt a részt, épp ezért kicsit utánaolvastam. Találtam is egy interjút Ann Aguirre-vel, ami az amerikai megjelenéskor készült. Hangolódjatok velem együtt az utolsó részre.






Mi inspirált arra, hogy megírd ezt a könyvet?


Először is a nyolcvanas években voltam gyerek, akkoriban folyamatos félelemben éltünk a nukleáris fegyverkezéstől és a hidegháborútól. Az általános iskolában filmeket vetítettek nekünk arról, mit kell tennünk, ha ledobnának ránk egy bombát. Ennek eredményeként mindig volt bennem egy állandó szorongás. És amikor félek valamitől, akkor hajlamos vagyok azt a könyveimbe is beleírni, így aztán természetes volt, hogy egy napon írok majd a világvégéről.

Mielőtt megírtam volna a Razorland trilógiát nem olvastam sok mindent ebben a műfajban, többnyire azért, mert nekem is szándékomban állt írni egyet, és azt akartam, hogy képes legyek őszintén beszélni róla, hogy ne legyen egyetlen közös vonás sem. Mielőtt befejeztem volna a sorozatot, csak a Hozsánna néked Leibowitz!-ot olvastam, ami egy poszt-apokaliptikus regény, de nem fiatal felnőttekről szóló könyv. Valamint a Legyek Urát, ami sokkal inkább a kegyetlenségről szól, ami ott lapul a bőrünk alatt. Miután elkészült a Razorland saga disztópiás írók egész seregét fedeztem fel, akiket szeretettel ajánlok: Paolo Bacigalupit, Veronica Rossit, Patrick Nesst, Courtney Summerst, Meg Rossoffot és még sok-sok más írót.

Számomra minden könyv ugyanazzal kedődik – a karakterekkel. Megmondják nekem a nevüket, aztán csak hallgatom, hogyan osztják meg velem a történetüket. Így írok róluk. Eddig ez a módszer nagyon jól működik.


Ki a kedvenc karaktered a könyvben?


Mindannyiukat imádom. Ne kérd, hogy válasszak. (a Horda egyik példányát ölelgetve)


Mi volt meg előbb, a könyv címe vagy maga a történet?


Úgy érted a regény ötlete vagy a regény maga? Tudtam, hogy három könyv jön majd egymás után, de nem volt meg mindhárom könyv címe azonnal. De a Horda címét már eldöntöttem, mielőtt elkezdtem volna írni az utolsó részt.


A könyv melyik jelenetére vagy a legbüszkébb és miért?


Ez egy elég nehéz kérdés, a Horda a leghosszabb könyv, amit valaha is írtam. Ez a legterjedelmesebb könyvem és annak a munkának az eredménye, amit 2009 óta a Menedékkel kezdtem el, azóta bennem van a folytatás szándéka. Tehát ez négy év munkájának és erőfeszítésének a csúcspontja, én nem jelenetekre bontva gondolok a Hordára. Nagyon sok döntő momentum van benne, olyan jelenetek, amiknél az olvasók sírhatnak vagy elalélhatnak, még nevethetek is (remélem), de egyetlen jelenetét sem tudnám kiragadni. De a legbüszkébb a trilógia befejezésére vagyok, és hogy ezzel a saját koncepciómat alkothattam meg az igazságról.


Ha visszagondolsz a kezdetekre, mi a legfontosabb dolog, amit íróként tanultál azóta?


Az, hogy nincsenek mágikus babok és ha a karriered alakulását másokéhoz hasonlítod, az az őrületbe kerget. Vannak akik húsz éven át teljes elszigeteltségben küszködnek egy-egy könyvvel, mielőtt kitörnének. Néhányaknak ez soha nem sikerül. Megint másokcsupán egyetlen könyvet írnak, ami több millió példányban kel el. Amíg olyan történetet írsz, amit szeretsz addig légy boldog és büszke. Azért írj, mert szereted a munkát.


Mit szeretsz a legjobban a könyv borítójában?


Mindent. Szerintem gyönyörű, kísérteties a hangulata, és utal a fordulópontokra is. Imádom, hogy összhangban van a másik kettővel. A három együtt nagyon jól fog kinézni a polcon!


Melyik könyvet várod a legjobban 2013-ban?


Nagyon izgatottan várom Tom Pollock második regényét a The Glass Republic-ot. Imádtam az első részt, a The City’s Son-t, és majd meghalok érte, hogy olvashassam a folytatását. Összefutottam Tommal ezen a nyáron Angliában, amikor utazgattam, és annyira kedves volt, hogy aláírta az egyik példányt, amit megvettem, míg Londonban voltam. Ez a könyv még nem jött ki az Államokban. Így elképzelheted, hogy odavoltam az örömtől, amikor felvittem a gépre az angol kiadást.


Melyik a kedvenc könyved 2012-ből?


Nagyon sok könyvet olvastam és szerettem, ezért úgy érzem rosszul tenném, ha egyet is kiemelnék és piedesztálra emelnék, de az egyszerűség kedvéért a koronát Tom Pollock, The City’s Son-jának adnám. Ezt a könyvet említettem már, és tényleg nagyon szerettem. Úgy ajánlották nekem, mint egy igazán eredeti young adult urban fantasyt, ahol a város… életben marad. Nagyon jól van megírva, lenyűgözőek a karakterek és ennek a könyvnek van a legegyedibb világfelépítése azok közül, amiket eddig olvastam.


„Fantasztikusan van megírva és teli van bizarr lényekkel, ez a sötét fantáziával ellátott, néhol fájdalmas mese örömet okoz majd Neil Gaiman, China Miéville és Holly Black rajongóinak." – Publishers Weekly, Starred Review.


Ezzel az ajánlással tökéletesen egyetértek. Rajta, olvasd el.


Mi lesz a következő Young adult könyved?


2014 késő augusztusában tárom a világ elé a Mortal Beauty-t. Az előolvasók azt mondták erről az új young adult könyvről: „eredeti, hátborzongató és csodálatos”, valamint „elképesztő, félelmetes, de érzelmileg mégis gyönyörű és idősszerű”. Ez a könyv olyan, amilyet még nem olvastál, YA horror, paranormális, romantikus, és bonyolult. Alig várom, hogy mindenki olvashassa!


Forrás: http://curling-up-with-a-good-book.blogspot.hu/2013/10/blog-tour-interview-giveaway-horde-ann.html

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése